tisdag, november 10, 2009

vinterns söta


Jag samlar på inspirerande och smakrika kokböcker, sedan tidigare har jag sommarens söta, soppor, bröd & röror, samt två systrars söta, så nu skulle jag vilja önska mig vinterns söta, den 3e kokboken av systrarna Lisa Eisenman Frisk & Monica Eisenman.

I kokboken vinterns söta finns mer än 125 recept på allt från anistryffel till änglakola: mjuka kakor, småkakor, tårtor, puddingar, pajer, desserter, tryffel, kola, knäck och annat godis samt drycker. Årstidens klassiska kryddor återfinns i många recept, men ibland i lite annorlunda sammansättningar, exempelvis pepparkakskola, saffransdrömmar, glöggbakade päron, ingefärs- och limetårta, kardemummatryffel, pepparkaksmuffins, mjuk pepparkaka med äppelmos och ananas, kardemummakryddade pistagenötter och saffransmarängsviss.

Önskar mig denna av min man kanske som julklapp eller födelsedagspresent, tack på förhand tomten.
Puss!

foto: jane & bocus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar