torsdag, juni 14, 2012

Maison Martin Margiela för h&m hösten/vintern 2012


Så, nu är jag kanske sen på bollen igen, men den 15/11 2012 lanseras alltså h&m senaste collaboration denna gång med Maison Martin Margiela.

Det franska modehuset lyfter inte fram någon speciell designer, utan framhåller hela sitt designteam, som dock är anonymt. De experimenterar med volym och siluetter och många av plaggen är dekonstruerade. 
Läs mer.



Personligen har jag inte köpt ett enda plagg från de senaste samarbetena men de har verkligen inte varit min kopp te. 

Bilder ovan från modehusets tidigare kollektioner och med tanke på de nu ska ta fram en dekonstruerad kollektion åt h&m gör mig verkligen nyfiken...dessa är ju inte direkt lättburna plagg. Fashionistorna kommer nog att hänga på låset ändå gissar jag. 




Däremot är kollektion A/W 2012 lovande med många av mina färger och riktigt snygga siluetter, svart-vita festkostymerna är todiefor-snygga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar