lördag, mars 12, 2011

gör ett eget kakfat



Snart fyller min man år och inför tårtkalaset skulle jag vilja hinna med att göra ett eget 3vånings kakfat. Hittade en till bra instruktion på hur man gör egna kakfat hos fröken pyssel. Men just nu är jag lite besviken på utbudet av tallrikar i de flesta secondhand hand butikerna och loppmarknad jag har besökt senaste halvåret. Det är nog inte bara jag som har börjat samla på gammalt porslin...





Hur som helst har jag hittat lite inspiration som jag tänkte dela mig av, hos etsysäjaren
Lisa Marie Hart och butiken High tea foralice finns fina fat och färdiga kakfat. Tea Jennys gör båda kakfat och smycken av gammalt porslin, titta också in hos Victoria Hopkins & butiken Vintageclouds.
Hittade t om en säljare Oliva Dru som tillverkar kakfat gjorda av trä.

Slutligen gillar sockersöta butiken
Vessel sand wares som säljer handgjord keramik som påminner mig lite om vårt hemmaporslin från mateus.
foto; alla kakfat från créme de la créme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar