måndag, augusti 06, 2012

broderier på trä, metall och gummi



Idag såg jag något så otroligt fint som en broderad dörr, var bara tvungen att dela med mig av konstverket till er. Bakom nålverket står konstnärinnan Sarah Greves, som kallar sitt broderi för "broderad graffiti" och gärna väljer vardagsföremål för sina lite provocerande texter. Besök Sara här för fler fina broderier.

Visst är det ovanligt och samtidigt snyggt?, hade gärna haft en broderad dörr hemma, kanske inte ytterdörren men väl en innerdörr till något rum. Fint.








Lettiska textilkonstnärinnan Severija Incirauskaite-Kriauneviciene är känd för sina korsstygnsbroderier på bilar, kylskåpsdörrar, strykjärn, stekpannor och andra metallföremål.



 





Ja tydligen finns det inga gränser och hon kan verkligen brodera på det mesta, kul.






Personligen har jag faktiskt lyckats med ett par broderier som jag är mycket stolt över. Senaste projektet är dock i lite mindre skala. Jag tänkte nämligen brodera mitt egna mobilskal till min nya vita iphone. Kul va? Finnas att handla här.
foto; jane, happinesis , severija, iphonebutiken, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar