söndag, oktober 17, 2010

kastanjer & höststädning



Idag har vi storstädat hemma och även passat på att sopa hela uppfarten och verandan på baksidan samt rafsa ihop en stor lövhög på framsidan. Jag tänker inte göra mig av med löven de tillför en massa näring till min gräsmatta och buskar och därför får de ligga och gossa till sig.

Jag la ner alla kastanjer som jag hade plockade vid Såstaholm Herrgård i lördags i en betongkruka tillsammans med mossa och lite löv. Planerar att handla lite ljung och plantera vid ingången senare i veckan.




Idag hämtade vi ut årets saffransglögg, och jag passade på att fotografera den glittrande flaskan i solskenet. Nu ska vi bara få lite tid till att sitta ner och planera inför årets adventsbjudningar med vänner & familj.
foto: jane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar