tisdag, november 23, 2010

inför julens matlagning



Det man inte kan idag - kan man lära sig imorgon och det är ju inte alla som har en duktig Mamma eller mor-farmor till hands som inspiration inför julens recept. Vår kokbok har ett helt kapitel tillägnat julen, och förr året hämtad jag mitt exemplar av den bekväma lilla julfolder.

Bara av ren nyfikenhet har jag titta närmare på matlagningskurser som inriktade sig på julens godsaker. Vad tror ni om följande kurser;

praliner att njuta av
chokladtryffelkväll
juldesserter
marsipanpyssel med jultema

och till min stor lycka finns även kursen - macarons - baka franska kakor. Men den som jag slutligen blev lite fnittrig av var den söta - matlagning för herrar, kanske en julklapp till kärleken?

foto: jane& vår kokbok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar