tisdag, november 02, 2010

iphone4 alarm bug



Jag verkligen löve min iphone4 men har under måndag morgon upptäckt en applebugg. iPhone 4 är smart och använder sig utav tidssynkronisering så att den automatiskt ändrar tiden från sommartid till vintertid, fungerar jättefint.

Men tyvärr förstår inte alarminställningar i min iPhone 4 att de också ska uppdatera sina inställningar. Så min påminnelse som är inställd 6:00, väcker mig 7:00. En trevlig funktion från Apple som gav många en sovmorgon i måndags. Har läst mig till att det enda sättet att fixa detta är helt och hållet ta bort dina alarminställningar och skapa nya.

Fungerar det inte så prova att ändra tiden manuellt istället för automatiskt under inställningar/allmänt/datum och tid. Det verkar vara lösningen om det inte hjälper att skapa nya och sätta alarmet på; upprepa aldrig. Gäsp lite trött idag efter att ha vaktat mobilen två mornar på rad.
foto:apple

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar