torsdag, juli 07, 2011

what else?




Undrar lite hur trenden håller sig med kaffekapslarna? Vi är lite sugna på att köpa vår egna magiska kaffemaskin och mata den med färgglada kapslar för att avnjuta vårt egna baristakaffe.






Schweziska Nestlés har haft en enorm succé med Nespresso,
från George Clooney till de påkostade, stilfullt inredda butikerna där det samtida kaffevalet nu tagit steget från doftande liten butik med kaffekvarnar och bönor i säck till designsmart upplevelseindustri.





Här i Stockholm öppnade den
16 juni
ett sofistikerat inrett "coffe room" på 300kvm för avsmakning för nya medlemmarna i kapselklubben. Den nya butiken på Kungsgatan 6 är den sjätte i sitt slag i världen, syftet med den nya konceptbutiken är "att erbjuda en modern, personlig upplevelse baserad på kundens individuella behov och önskemål". Besök hemsida om du inte har vägarna förbi butiken närmaste tiden.
foto: mynewsdesk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar