måndag, juli 02, 2012

böcker om barnmat




på mitt nattduksbord just nu, Josses barnmat och Matlust två böcker om barns matlust med recept och näringslära för minstingar. Ja faktiskt om jag ska vara helt ärligt finner man dessa två lite överallt hemma, böckerna migrerar beroende på vart i huset jag finner tid för en lässtund.

Gillar båda skarp, recepten passar vår familj utmärkt och tipsen är ett värdefullt tillskott till svärmors - så här gjorde vi på min tid... 



  



För att ta tillvara alla näringsämnen och för att dessutom kunna mixa maten har jag bekvämt nog inhandlat en beaba babycook pastel blue, snygg och praktisk. 

Denna matberedare ångar maten för att just så mycket av näringen ska finnas kvar och man kan tillreda allt i denna, kött och fisk samt självklart alla grönsaker man kan t om koka pasta och ris till barnet. Loveit.
foto: jane, behance, adlibris, lekmer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar