torsdag, juli 29, 2010

{ 29 juli }




Idag var jag och byte mina nya röda skor till rätt strlk, hade tur och fick tag på de sista paret 38:or. Lycka. Hittade också ett par gråa textilskor med fina detaljer till sommar-reapriset 99kr, om du inte redan har besök dinsko för att fynda kan jag rekommendera att besök nu. De har dessutom precis fått in nya höstsortimentet.

Nya Strandväskan kom hem idag från butiken smink.nu och denna ska få följa med på semestern i år. Kul.




Häromdagen tvättade jag en skinnväska i tvättmaskinen, handlade väskan på tradera förra sommaren och har inte använt den en enda gång. Tyckte att den var smutsig invändigt och bestämde mig därför för att prova tvätta den. Har tidigare tvättat en skinnjacka i tvättmaskinen samt en annan väska och resultat har alltid blivit ok - så sagt och gjort. Väskan tvättades och fick torka utomhus samma natt, på morgonen var den helt torr, ren och hade nu fått en fin patina. Happy, för nu kan jag börja använda den på riktigt.

p.s jag rekommenderar att man är försiktig med att tvätta favoritplaggen om man är osäker, det kan ju gå galet.

foto: jane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar