torsdag, juli 15, 2010

räddningen i sommarvärmen

Oj vilken fantastisk sommar vi har i år! Men med denna värme är det också många av oss som går omkring och känner sig som väldigt svullna kvinnor.

Själv är jag så glad över att de senaste två dagarna har varit 5 grader svalare. Nu är jag åtminstone inte lika svullen som förra veckan, så jag delar med mig av mina 3 tips i sommarvärmen för att bli svalare och snyggare.






stödstrumpor
- för alla som i värmen får svullna, tunga och värkande ben och fötter. De hjälper dig att öka blodcirkulationen och dessutom slipper du risken för blodproppar och fula åderbråk. Idag finns snygga och roliga stödstrumpor i olika färger och mönster, man behöver inte ha brunbeigea mormorsstrumpor (om man inte vill förstås, ha). Mina favoriter kommer från funqwear men även denna butik har ett stort och brett utbud. Mina har jag alltid när jag t ex reser eller går omkring mycket.

vatten - svalka fötter och handleder med iskallt vatten för att få hela kroppen svalare


salt -
tänk på att när du blir varm så svettas du ut salter som behöver ersättas, kompensera förlusten genom att extra salt på maten. Vårt favoritsalt hemma hos oss kommer i många olika smaker från falksalt, mest av alla smaker använder vi flingsaltet med vild gräslök just nu.
Fler jättebra tips i sommarvärmen för stora och små finns hos vårdguiden




foto:jane, funqwear & falksalt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar