tisdag, juni 23, 2009

kreativt kaos

Som jag skrev tidigare försöker jag få till gardiner till mitt hem. Och idag hörde Helena, min sömmerska av sig med goda nyheter, hon hade lyckats hitta en stålvajer som kan passa till ett av mina två gästsovrum. Medan Helena letar vidare bland tyger, gardinstänger och öljetter söker jag efter inspiration.

Eftersom jag är lite av en hamster och sparar på lite av varje har jag nästan ett bibliotek av inrednings & modetidningar i min ägo. Till min stora glädje har jag även hittat två riktigt bra inredningsböcker på biblioteket som innehåller allt om gardiner. Jag har kommit en bit på väg och har nu lyckats beställa tyg till 2 av gästsovrummen samt vårt sovrum, köket och min mans arbetsrum på vinden. Det blir vitt linne från Himla, både smal & bredrandigt blå-beigt tyg från Ralph Lauren, samt skirt grått linne från Kinnasand. Det går framåt men vi har fortfarande kvar att ordna med gardiner till vår matsal och mitt arbetsrum
...pust

foto: jane

1 kommentar: