onsdag, december 02, 2009

2a december


I morse när jag gick upp (kl. 6.00) var det riktigt kallt ute, ca. -10°C. Direkt kändes det lite mer vintrigt, finns det kanske hopp om en vit jul & nyår? Lite senare på förmiddagen kom solen fram så direkt när jag kom hem passade jag på att ta lite bilder runt vår hus. Denna vecka jobbar jag 50% eftersom jag fort har svårt att andas & rethosta i eftersviterna från min svininfluensa.

Hemma hos oss har vi hängt ut mat till fåglarna i trädet på framsidan av huset. Ikväll hoppas jag att min har lite tid att hänga upp belysning i trädet också. På baksidan av huset har vi haft lila blommor som har blommat fram till i natt när det frös. I mitten av planteringen växer en vinterros som blommar med vita blommor när det är frost, så nu har den fullt med knoppar som kommer att slå ut. Såg att ankorna hade samlats i ån för att äta. Fina.
foto: jane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar