onsdag, juni 02, 2010

en kopp latte, tack!





Hur fin är inte denna helautomatisk espressomaskin som tillagar din espresso med ett enda knapptryck? Denna Simens Tk 69001 maler dina kaffebönor efter dina egna önskemål, och använder sig sedan av den nya tekniken -aroma whirl plus -för att brygga ditt kaffe med en intensivare och rundare arom.

Mjölken skummas och avslutningsvis rengör maskinen sig själv och kör t om ett avkalkningsprogram när detta behövs. Allt detta låter som ljuvlig musik i mina öron, jag har länge drömt om en egen espressomaskin, hur härligt vore det inte att vakna till en doft av nybryggt kaffe. Vill du har denna lilla darling blir den din för 7995 kr.





Jag har alltid gillar Pantone muggarna som har funnits med ett tag nu, blir alltid glad när jag ser alla fina kulörer.

Men nu har jag hittat en ny rolig inredningsdetalj till köket - en mugg som hjälper dig att färgmatcha din latte eller te. På insidan av muggen my cuppa te eller coffe, finns nämligen en färgmatchnings guide som visar vilken nyans just ditt kaffe eller te har -milky, classic british eller bara just te-.
Guiden kan också vara mycket användbart om din älskling ska gör den perfekt koppen te till dig.
foto: suck, pantoen, trettio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar