onsdag, juni 02, 2010

kvinnors hälsa





Ikväll har jag tittat på den nya australiensiska dokumentären "pices of me" - en del av mig, från 2007. I programmet får man följa med tre systrar som alla har ärvt genen som ökar deras risk att drabbas av bröstcancer. Första avsnittet gick ikväll kl. 20.00, och om du missade det kan du se det på tv4anytime. Nästa onsdag kommer del 2, kl.20.00 tv4+.





Detta program känns intressant och viktigt för mig att se, vi har flera kvinnor i våra familjer (min och min mans) som har drabbats av bröstcancer. Tror att detta program precis som tv4 dokumentären om Jade som gick bort 2009 i livmoderhalscancer, verkligen hjälper till att informera och påminna kvinnor att de ska undersöka sina bröst regelbundet samt ta det årliga cellprovet.

Fin bh från märket ellaM, pris 199kr, höga midja trosor pris 149kr
foto: jane, kappahl, lindex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar