söndag, juni 20, 2010

Prinsessans modegarderob 2010

Jag har roat mig att titta på Viktorias mode den senaste tiden. Tidigare tycker jag att Viktoria ofta hade en rätt tantig och trist stil och det var rätt uppenbart att hon egentligen varit helt ointresserad av mode och kläder. Mycket kanske för att hon tidigare inte hade hjälp av någon stylist.





Men sedan 2008 arbetar Tina Törnqvist, skräddare och mönsterkonstruktör med Viktorias personlig och officiella garderob. I april 2010 åkte Tina & Viktoria till Paris för att shoppa kläder och accessoarer inför alla fester som ska hålla inför och under bröllopet i de hetaste modehusen. I flera dagar besökte Viktoria butiker som Valention, Alberta Ferretti, Gucci, LV, Ferragao, Chanel och Viktoria stora favorit Libanesiska designern Elie Saab (vars klänning Viktoria bar till Konserten på fredagen) samt lyxiga underklädesmärket La Perla.







Libanesen Elie Saab är uppenbart kronprinsessan Viktorias nya stora favoritdesigner den sista tiden, som man kan se på Cloettas officiella bröllopschoklad, 3e lysningsdagen samt under regerings konserten på Konserthuset den 18e Juni.





Gillar Viktorias hår och makeup till denna fina blå klänning, allt matchar på en snyggt och diskret sätt, mycket snyggt.








Jag kan inte slita blicken från denna klänning, ytterligare
en Elie Saabdesign, jag får en känsla från Oscarsgalan när jag ser dessa bilder. Har nog aldrig sett Kronprinsessan Viktoria så sagolikt vacker, gillar alla accessoarer, väskan, örhängena och slutligen det underbara hårsmycket i form av en amor pil, to die för snygg.




fotot: Leif R Jansson & Maja Suslin för Scanpix, aftonbladet, lotta.svenskdam, princesa fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar