lördag, januari 15, 2011

15e januari


Denna helg ville vi passa på att bjuda vår vänner på brunch som plåster på såret för att nyår inte blev av, igen, för 2a året på rad. Så idag avnjöt vi och våra fina tålmodiga vänner den klassiska amerikanska brunchenAquavit Grill & Raw bar hos nyaste Clarion-hotellet vid Norra Bantorget.

Hela buffén var mumsigt god, men personligen var jag mest nöjd med den magiskt goda blåbärssmoothie & dessertbuffén med amerikanska pannkakor med äkta sirap och de fattiga riddarna.





För er som gillar design och konst, kan jag varmt rekommendera ett besök på Clarion Hotel Sign bara för inredningen skull. Redan i entrén möts du av Arne Jacobsens ägget och vidare i hotellet hittar du, Bruno Mathsson, Alvar Aalto, Tuija Lindström, Philippe Starck med flera.

I vårt sällskap blev vi mest förtjusta i
Philippe Starcks lampor samt det danska Menu´s runda salt & pepparkaret, som jag funderar på om jag ska klicka hem till oss.





Efter brunchen var det ingen som ville åka hem så vi tog lite filmtajm och såg "the tourist", som visade sig vara en perfekta film för denna trista, isiga lördag. Gatubilderna från ett vårfräscht Paris & Venedig var som balsam för min vintertrötta själ.

Elaka kritiker säger att Johnny Depp ser lika plufsig ut som Brando och att Angelina har fått kurvor som Sophia Loren, själva tycker vi att filmen och den alltid så viktiga "tvisten" var bra.
foto: jane, menu, stillmagazine, imdb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar