lördag, januari 22, 2011

ett lampprojekt


Idag hämtade jag hem vår senaste lampa, som eg. är en bordslampa men som jag har planer att försöka häng upp på väggen i vår trappa. Skulle helst vilja täcka en hel vägg med flera blomlampor men med tanke på lampans pris måste jag nog lugna mig tills jag har en lösning på upphängningen klar.

Så nu söker jag efter en händig person/lampbutik som kan lösa mitt upphängningsdilemma, lampan är i vitlackad metall med lösa blomsterblad och väger ialf. något kilo vilket gör att jag inte kan hänga den i ett av blommans kronblad. Det skulle kanske fungera att hänga upp lampan när jag byter fästet.





Hm, ja jag klurar vidare på problemet och ska dessutom åka till lampbutiken i Sundbyberg för att köpa ny lampsladd den medföljande genomskinliga är ful, så det får bli en kritvit eller ljusgrön tygsladd. Har sett kabelfästen för sladdar hos designtorget (tror jag..) som ser ut som små gröna blad, de ska jag handla om jag lyckats hitta dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar