tisdag, september 22, 2009

bokmässan 2009

är en fyra dagar lång litteraturfest. Här möts nobelpristagare, förlag, läsare och författare. Den 24-27 september startar bokmässan 2009 för 25:e året i rad. I år är Spanien och spanskspråkig litteratur i fokus. Flera världskända spanska författare som Isabel Allende, Bernardo Atxaga, Rosa Montero, Javier Marías kommer att finnas på plast för att berätta hur den spanska och latinamerikansk litteraturen.

Själv har jag aldrig varit på bokmässan men bokmal som jag är ser jag istället fram emot bokrean i februari då jag ska handla mina böcker. Men innan dess hoppas jag få någon bok i födelsedagspresent eller hitta den under granen. Apropå böcker gillar jag detta nattduksbord "Pile of books" signerade Josefin Hellström-Olssons. Hon studerar för närvarande på Beckmans Designhögskola, och har snart möbel i produktion via Lectus som kommer visa upp resultatet på möbelmässan i februari.
foto: lectus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar