fredag, september 11, 2009

matteus porslin

i början av sommaren var jag på Spånga bosättningsbutik och bad då personalen försöka göra en beställning på en för länge sedan utgången mateus skål (har ersatts med en modell som heter (perfectly irregular). Vår skål produceras inte längre sedan 2år tillbaka och man kan bara få tag på om man gör en förfrågan till centrallagret som ligger i Bromma, sen gäller det att ha tur och tålamodet att vänta.

Ibland lyckas de hittar modeller ej avhämtade order från butiker eller restnoterade kartonger. Därför blev jag så glad när jag under semestern fick ett samtal att de hade lyckats få tag på hela 6st skålar i gammelrosa i just den modellen jag var ute efter. LYCKA! Vi har en gång tidigare via NK lyckats få tag på samma skålar i plommonlilla och jag verkligen älskar den skålarna och drömt om att ha fler. Så nu står det här bland mina övriga mateus
.

foto: jane

1 kommentar:

  1. Hur fina skålar som helst! MATEUS har sååååååå fint porslin!

    KRAM Mirva

    SvaraRadera