tisdag, oktober 27, 2009

ikeas jul 2009


Sedan två veckor tillbaka kan man handla årets juldekorationer på Ikea som har skapats av formgivarna Sissi Edholm och Lisa Ullenius. Temat detta år är lite lantligt med inslag av natur och kurbitsmålningar samt modern med inslag av svenska traditioner av Karin och Carl Larsson. Samtliga produkter har enkla formen men samtidigt starka grafiska uttryck.

Personligen tycker jag att årets kollektion har många fina inslag men som vanligt kommer jag troligen bara hitta någon enstaka detalj som jag verkligen köper i slutändan. Resten kommer jag nog hitta på Åhléns, NK samt hos mindre inredningsbutiker och nätsajter. Kanske främst för att jag vill ha juldetaljer i mitt hem som är av lite bättre kvalité och som jag kan ha fler år.

foto: ikeas pressbilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar