onsdag, oktober 21, 2009

laxomaten


I lördags hade vi ett fullt schema så vi gick upp rätt tidigt och utanför våra fönster i Skummeslöv var havet mörkblått och det gick vita gäss*. I fredags hade vi handlat med oss lunch från laxomaten som vi nu tog med oss på vägen mot betongenshus. Detta var mitt och min mans första besök på en laxomat och jag är otroligt imponerad av denna självbetjäningsbutik som är fylld med läckerheter.

Laxomaten fungerar så här, man drar sitt betalkort i dörren som först då släpper in dig i "butiken", väl inne finns en övervakningskamera, välfyllda kyldiskar med vilt från skogen och lax och skaldjursrätter från havet. När vi var i butiken fanns där rökt rådjursskinka, renstek, laxpudding, laxbakelser, silltapas, laxcheesecake med laxrom och mycket annat gott. Till maten ingår plastbestick, servetter, engångstallrikar samt bröd & smör. Man packar ner sin mat i en påse som man ställer på ett utmärkt bord. Matkassen skannas medan du plockar i dina varor via den senaste
RFID (streckkoder) tekniken. Man drar sitt betalkort i en automat, betalar och därmed låses dörren upp så man kan lämna butiken. Butikerna finns i Hedberg, Mellbystrand, Halmstad och Båstad. Se presentationen av laxomaten här

Jag gillade denna supermoderna laxbutik alot, jag åt både laxbakelse och laxcheesecake och det var gudomligt goda båda två. Förstår ni om denna butik fanns här i Stockholm och hade öppet dygnet runt, vilken succé det skulle bli.


*(nej jag menar inte fåglar nu, utan när våghöjd + kraftig vind bryter vågorna - går "gäss" på vattnet)
foto: jane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar