söndag, oktober 11, 2009

mina gardiner


För en tid sedan vart ett par gardiner klara till några av mina rum här hemma. Är otroligt nöjd med alla rum, men finaste vart nog gästsovrummets hissgardin + gardinlängder med öljetter monterade på en specialbeställd vajer. Hela inramningen av fönstret samt funktionen och de faktum att det fortfarande är ett väldigt ljust rum som man kan mörklägga ordentligt vart över förväntan. Hittade också en fin stormlampa som någon granne hade kastat på returstationen, som jag gjorde i ordning och hängde upp. Passar perfekt eftersom jag vill få till en lite "new england" i detta sovrum.

Just nu funderar vi vidare på matsalen, jag är mest sugen på en lamellgardin som tillåter att man vinklar ljusinsläppet. Har redan funderat ut att när man drar i från lamellerna så kommer de att ramar in de stora fönstren på båda sidor av hela matsalen. Något som i sig kan bli lite av en inredningsdetalj. Hm. Ja ska nog redan på måndag kontakta min sömmerska och be henne ta fram en offert för vertical waves designade av Eva Marmbrandt, finns bl a hos moogio. Ska besöka butiken idag och titta närmare på deras utbud.


foto: jane & moogio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar