måndag, oktober 12, 2009

vår kokbok


Hemma hos mig försöker jag att uppdatera mina kokböcker efter intresse och behov. Just nu bläddrar jag oftast efter grundrecepten i en gulnad och ordentligt använd upplaga av "rutiga kokboken" utgiven 1984. Bilderna men också recepten är kanske inte så inspirerande längre och därför skulle jag vilja lägga till "Vår kokbok" av Sara Berner känd tv-kock och chef för coops provkök. Detta är den 25e upplagan av kokboken med traditionell svensk husmanskost kombinerat med moderna recept och de senaste råvarorna i butik. Boken har ca. 1200 recept, illustrationer och 300 nytagna bilder av matfotografen Wolfgang Kleinschcmidt som ska väcka matlusten och inspirationen i ditt kök. Provläs ett par sidor ur kokboken. Extra plus enligt mig är den fina illustrationer på bokomslaget som Lotta Kühlhorn har gjort. Kokboken finns i butik sedan september.

foto: jane & bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar