onsdag, mars 03, 2010

Bröllopserien 2010

F om igår tisdagen 2a mars visar NK en utställning i ljusgården av Victoria & Daniels Westlings officiella bröllopsserie. Tidigare har dessa produkter presenterats under Formex 2010. Mönstret som syns på flera av produkterna kommer ursprungligen från en tapet på Drottningholms slott som hittades under en renovering på 1800-talet. Flera stora leverantörer har godkänts av hovet till att tillverka produkter med det officiella mönstret som finns i vitt, guld, mörkblå, creme, gul, serafimeblå samt linngrönt. Här kan du se en presentation av leverantörerna och deras produkterna samt datum när försäljningen av produkter startar.



En del av intäkten från försäljningen av produkterna går till Kronprinsessparets Bröllopsstiftelse, som har som syfte att motverka utanförskap och främja god hälsa bland barn och ungdomar i Sverige. Personligen är jag lite nyfiken på vem som kommer att handla produkterna?


Jag förstår ju att samlare och rojalisterna kommer att handla glas från Orrefors Kosta Boda, porslin från Gustavsberg och Rörstrand, inredning från Åhléns och silverbestick från Mema/Gab. Men vad kommer vi andra att handla, choklad från Cloetta och kakor från Delicato eller kanske äppelmust från Kviviks Musteri? Personligen gillar jag Rörstrands porslinet samt Åhléns askar, men jag tror jag att vi hemma hos oss kommer att köpa blåbärshallon mazarinerna från Delicato samt den vita marsipan bröllopstårtan från Frödinge. Mums.
foto: formex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar