fredag, augusti 28, 2009

blåbärs choklad

blåbär är fulla av hälsobevarande ämnen och minskar risken för cancer, hjärt- och kärlsjukdomar, magsår, diabetes och är dessutom väldigt välgörande för din syn. Forskning visar också att blåbär påverkar nybildningen av hjärnceller. Jag gillar att hitta fakta om frukt och grönsaker som är nyttiga för mig och kan ge skydd till min kropp. Extra plus för att blåbär är så goda till mjölk/fil eller i bakning. Eller varför inte i choklad, när jag var på Arlanda noterade jag att chokladshopen där hade fått in Lindt Intense Blueberry. Har nu läst mig till att den finnas i butik sedan v. 20 och för ca 22 kr blir den din. Chokladen har 47% kakao och innehåller blåbär samt mandel. Smaken ska vara särskilt framtagen för den svenska marknaden då vi svenskar är svaga för blåbär och choklad.

foto: hemochlycka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar