fredag, augusti 21, 2009

jag packar

Imorgon ska jag på allvar börja ta fram alla kläder och skor som ska med på semestern. Jag är nog världens långsammaste semesterpackare, så det är lika bra att jag sätter i gång nu fast det är nästan en 4 dagar kvar tills planet lyfter *fniss*. Vi bestämde oss för att stanna hemma denna vecka istället för att åka till Köpenhamn och Skåne vi kommer att åka ner till dopet istället och det får räcka i år.

Vi äger rätt många resväskor, alla svarta så vi är alltid lite orolig att någon ska ta fel väska på bagagebandet. Jag kan många gånger komma på mig själv med att tokstirra på folk och deras svarta väskor för att försöka avgöra om just denna person har stulit min väska med alla mina favorit kläder, skor, semestershopping och ev taxfreesprit från resemålet.
Ja
g är faktiskt lite sugen på att köpa nya resväskor som är lite mer unika så vi definitivt känner igen dom, DIREKT. Jag ägde en gång en resväska från tyska rimowa, tycker att de är otroligt snygga.

Redan 1898 kom Rimowas första väskmodell, i dåtidens material trä, men ända från start lade de stor vikt vid konsekvent lättviktsdesign. Tillverkaren fascinerades av flygplansaluminium och introducerade under andra halvan av 1930-talet den första väskan av lättmetall på marknaden. 1950 tillverkade Rimowa den allra första resväskan i strukturalaluminium, detta håller än idag då passagerare kräver tåliga, men slitstarka resväskor som gärna får vara fjäderlätta.

Rimowa använder flygplansaluminium och det nästan outslitliga plastmaterialet polykarbonat. Det är så stötsäkert att bucklorna i princip rätar ut sig själva igen och väskan håller på så sätt sin fina form år efter år. Som bekräftelse på det har Rimowa-väskan hela fem års garanti. Funderar allvarligt på om man inte ska investera i resväskor från Rimowa, dessutom har jag hittat en resväskhemsida som leverera resväskorna fraktfritt
.

foto: rimowa

1 kommentar:

  1. Mitt tips är att knyta fast typ ceriserosa rosett på handtaget eller att ni köper riktigt roliga & färgglada tags (som man kan skriva namn, adress, telnr på)!

    KRAM Mirva

    SvaraRadera