söndag, augusti 16, 2009

sjöhistoriska visa Titanic

29 maj - 1 november kan man se den störst utställningen om Titanic i norden. Jag är verkligen fascinerad av berättelserna och myterna kring detta fartyg mycket tackvare min pappa, Roman. Min Pappa arbetade för ett handelsföretag som revisor ombord på rutten mellan Europa och Asien och var själv intresserad av historier om förlista skepp och fartyg.

Pappa berättat många av historierna om Titanic för mig när jag var lite och där någonstans började mitt intresse. Jag var och såg utställningen senast den var i Stockholm på Sjöhistoriska museet tillsammans min mamma. Men den gången var jag fortfarande rätt lite. Så det ska bli spännande att få se alla originalföremål och miljöer igen nu som vuxen. På bilderna nedan Titanic när hon lägger ut från hamnen och kapten Edward Johan Smith. Mer info om utställningen finns på sjöhistoriska hemsida.


foto:dbpedia.org & nordikfolk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar