lördag, augusti 15, 2009

muffinsfabriken

för ett par dagar sedan handlade min kollega Alexandra muffins från muffinfabriken till mig. Tack Alex det var otroligt goda! Denna gång fick jag en choklad med kokos + blåbärsmuffins. Chokladmuffisen var till mig så klart och jag rekommenderar verkligen ett besök i deras kaffe på Götgatan 99 om man har vägarna förbi. Litet minus för att deras hemsida fortfarande efter 1år är under uppbyggnad, vill man se alla muffinssmaker ska man gå på beställningslistan

Annars tycker jag att muffinbackery är de bästa i stan och de finns på flera adress runt om i staden. Det är väl värt att handla från just deras bageri, tror mig. Jag gillar caféet på Fridhemsgatan 3 bäst eftersom de har en jättemysig uteplats, men Drottninggatan 73 Cafe (ligger i Kaffe med mjölks gamla lokaler) är också himla mysig.

foto: jane & aptstudio

2 kommentarer:

  1. Där har jag aldrig varit men jag har besökt hemsidan ett antal ggr kan jag lova... muffins-älskare som jag är! Har fortfarande receptet på muffins m. nån supergod överdrag (glasyr, hihi) som du gav mig för många år sedan...

    en MILJON kramar!

    SvaraRadera
  2. jaha va kul att du har kvar mitt recept. När jag kommer hem från semestern tar vi en fika i stan, tycker jag. Då kommer vi ha mycket att prata om. KRAM

    SvaraRadera