lördag, juli 18, 2009

antik batik i trädgården

idag har jag jobbat i trädgården iförd en tunika från antik batik och mörka jeans. När jag var klar med att klippa gräs, kantklippa och kratta, insåg jag att det kanske inte var den mest lämpliga klädseln att jobba i trädgården med. "Fniss" så typiskt mig, men det hade kunnat vara värre. Jag hade kunnat klippt gräset iförd några av mina favorit ballerinas eller ännu mer olämpligt sandaler. Men nej jag var duktig och hade mina rosa trädgårdsgaloscher på mig.

Gick igenom trädgården med kritiska ögon, och upptäckte att vi troligen har fått ett till häxhål i gräsmattan på baksidan av huset. Vi har ett hål på framsidan där jag har transplanterat gräs. Men nu har vi alltså fått fler hål. Morr för det. Imorgon ska jag försöka åka till en trädgårdsbutik och handla näring och gräsfrön. Gräset är ju alltid grönare på andra sidan, fast det stämmer som tur är inte på min trädgård, vi har finare gräs än det flesta av våra grannar. Trodde verkligen inte att jag skulle bli sån person att jag skulle snegla på andras gräs "skratt" men jag måste erkänna att jag hela tiden tittar hur andra grannar gör med sina planteringar och gräsmattor.



Koncentrerade mig så mycket på min trädgård att herr.u lyckades rymma, suck. Nu sitter han olovligen i någon grannes trädgård och ser nöjd ut. Hm gräset är kanske grönare...nej nej bort hemska tanke, bort.
foto: jeff coons flower puppy

ps. kl.22.40 var vi tvungna att gå ut leta (för 4e gg) efter den lilla kattmannen. Efter kvällens ösregn var han både blöt, jordig och hade över 100 olika fröer i sin päls. Men han var oskadd tack-o-lov och väldigt glad att se oss. Stackarn, husen är nog för lika för att han ska hitta hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar