onsdag, juli 15, 2009

shaktimattan

I måndags när jag kom hem hade min man köpt en present till mig - en grön shaktimatta, tydligen presenterar den gröna färgen lugn och harmoni och ska dessutom enligt vedakunskapen vara den läkande färgen som ger kroppslig och själslig balans. Shakti mattan har 6000 akupressurpiggar som vid regelbunden användning är ett mycket effektivt verktyg för att lösa spänningar och ge djupavslappning. Både jag och min man har nu provat den varje kväll i tio minuter, och känslan man får efteråt gör att jag defintivit kommer fortsätta att använda den. Visst känns det lite i början precis när jag lägger mig ner med ryggen på de vassa piggarna men efter bara en minut känns det bra. När man sedan reser sig känns det lite igen men som sagt det är inte farligt alls.

foto: shakti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar