söndag, juli 19, 2009

inför ett bröllop

efter gårdagens alla sysslor ska jag ta det lite lugnare idag och börjar förbereda min klänning inför svärfars bröllop nästa helg. Jag har ett litet problem med urringningen som jag måste försöka ordna helst redan idag. Köpte sytråd igår på tyggvaruhuset i Sickla köpkvarter och försöker nu samla mod till att börja sy in urringningen.

Känns pirrigt och om jag inte skulle klara det måste jag direkt måndag morgon ringa en sömmerska som Alexandra (min arbetskollega) har rekommenderat. Skorna är klara, eftersom bröllopet äger rum i en trädgård kommer jag att ha silverfärgade sandaler, klackskor på gräsmattor fungerar bara inte för mig. Tog fram sjalen som jag hade på mitt bröllop, den ska jag ha över axlarna. Smycken och clutch också klart. Däremot är jag osäker på vilken frisör jag ska boka inför nästa helg, ska färga och klippa mig, men vill helst att frisören flätar mitt hår.


foto: jane

2 kommentarer:

  1. Var hittade du klänningen och varifrån kommer den underbara sjalen?

    KRAM Mirva

    SvaraRadera
  2. Kläningen är en H&M "special edition", den fanns i butik i början av sommar i väldigt lite upplaga. Färgen är helt galet snygg, älskar den, hoppas bara att vädret blir Ok.

    Sjalen är en omsydd guccisjal, av Per Backjanis (han är fantastisk syr åt alla, operan, dramaten och film, "Love him") det var han som sydde min dior kopia till bröllopsklänning.
    KRAM

    SvaraRadera