lördag, november 21, 2009

Edward Bloms Gästabud


Om ni har missat Edward Bloms gästabud och ni gillar matlagningsprogram kan jag varmt rekommendera att ni tittar på onsdagarna kl. 22:00 på tv8. På tv8play kan du även se Edward Bloms förra serie som hette "Mellan skål och vägg". Det var mer av ett reseprogram där Edward besökte olika historiska platser i landet vilket kombinerades med gott liv och god gastronomi.

Edward har en otroligt matglädje och delar med sig varje program av information om traditionell matlagning, han gör det dessutom alltid med glimten i ögat och jag kan inte låta bli att bli imponerad inte bara av hans kunskaper utan också av hans språkbruk som programledare, han är en äkta sybarit (livsnjutare).
Denna onsdags program kommer tydligen att handla om gåsamiddag vilket ska bli intressant att se, eftersom jag aldrig har ätit en gåsamiddag ser jag fram emot att lära mig mer om denna.

foto:jane&tv8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar