söndag, november 15, 2009

tack älskling!


Jag har nu varit dåligt sedan förra lördagen efter att tidigare den veckan tagit vaccin mot svininfluensan. Sedan dess har jag haft hela den klassiska influensa historiken - snuvig, hostig, hög feber, men sen blev jag sämre och fick riktigt svår att andas.

I mitten av veckan var jag tvungen att uppsöka VC eftersom jag andades så dåligt att jag fick yrsel pga syrebrist. På vårdcentralen konstaterades det att jag har en pågående luftrörsinfektion som håller på att gå ner i lungorna. Jag fick andas syrgas och mediciner,
det togs tester och man kontrollerade min syresättning som var urdålig, mer syrgas och sedan taxi hem.

Väl hemma nu med mediciner men jag har bara blivit pyttelite bättre och har fortf väldigt svårt att andas,
bara att ta sig mellan vinden (där jag bor i tv-soffan) och mellanplan eller köket på bottenvåningen utgör en väldigt stor ansträngning som innebär att jag måste vila en lång stund efteråt. Förstår precis hur gamla andfådda tanter känner sig nu. Ush inte roligt.

Med mig på soffan har jag dator, tv-spel, filmer, böcker och tidningar för underhållning. När min man är hemma nu på helgen tar hand fint hand om sin ständigt andfådda fru, tack darling du är underbar. Nu vill jag bli bra snabbt, det är faktiskt väldigt skrämmande att inte kunna andas stundvis.

bild:sulekha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar