onsdag, november 18, 2009

julkort


Efter att ha funderat lite, har jag nu kommit på vad jag ska göra för julkort i år. I alla fall ett av julkorten som våra vänner kommer att få, blir en vit disktrasa formskuren som en litet hus med lite olika texter som: jul i vårt hem, gnistrande jul, mfl. Ska håla varje duk och fästa ett röd-vitrandigt snöre samt en liten etikett med en personlig hälsning från oss.

Modellen till hur jag ska klippa till disktrasan såg jag på kattinatt
och jag blev lite inspirerad också av nunc inredning. Material inköpt på Panduro, vita disktrasor 64kr (köpte 2 pack, ett pack innehåller 5st trasor), svart & röd textilpenna, 19kr samt silverskimrande textilfärg 50kr, totalt pris 152kr för detta pyssel. Resultatet presenteras så snart jag har hunnit göra ett julkort/torkduk.
fotot: jane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar