torsdag, november 19, 2009

ny soffa till jul?


Hemma hos oss har vi två stora vita Nikkala soffor uppe på vinden, i somras beställde jag prover från Bemz, för att se om vi kunde hitta ett nytt överdragstyg till sofforna. Tyget jag gillar bäst är Panama Bomull det som liknar det vi redan har i kraftigt bomull med naturliga fibrer, designat av Katarina Wiklund, pris 1999kr/st. Så för 4 000kr kan vi alltså uppdatera båda våra soffor med antigen liknande vitt tyg som vi redan har alt. välja sand beige eller lattefärgade överdrag och därmed ändra lite utseendet på sofforna. Priset känns helt ok för ett helt nytt utseende till vårt vardagsrum, billigare än en helt ny soffa, speciellt när de inte är något fel på sofforna.

Dessutom funderar jag på att köpa hem en fatboy till vinden, fick ett presentkort på en vit fatboy till min födelsedag förra året som jag nu kanske ska utnyttja innan jul i år. Vi har provsuttit faboys längre stunder hemma hos vänner och jag gillar tanken på att ha denna som sitt variation till våra soffor.
foto: jane, pid & bemz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar