tisdag, november 24, 2009

polkagrisrandig jul


24 november redan och 1a advent på söndag, då vill jag passa på och rekommendera senaste numret av tidningen Lantliv, som har fler inspirationsuppslag med polkagrisrandig julinredning och dekoration till hemmet, väldigt snyggt. I år kommer jag satsa mer på att få till en känsla av "Fanny & Alexander jul" dvs lite mer vintage dekorationer med traditionella mönster och färgerna rött & vitt. Med lite mer exklusiva material på det dukade bordet med en vitt bordsduk, silverbestick, riktiga vita linneservetter. Ska fortfarande klä grannen stilrent som vi alltid gör, men bara mina riktigt gammal julkulor i glas från 60 & 70-talet som min Mamma har bevarat för mig.


bäddset med stor stjärna, Hemtex, 349kr
polkagrisrandiga bäddset Hemtex, 349kr
julpläd med julstjärnor, stina, Hemtex, 499kr
stjärna/som blir vanlig lampa på ekfot, Ellos 199kr
julgran i glas, kotte från Ikea, 49kr /paret
kudde, bolster från Åhléns, 149kr
kudde, godjul från Åhléns, 99kr
dekorationskudde, hjärta från Åhléns, 39kr
julgransmatta, godjul från Åhléns, 100kr
rubinröd glasljushållare från zara home, 219kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar