fredag, november 13, 2009

julgransfot


Jag förbereder mitt hem inför julen, är extra glad inför julen detta år. Då vi ska fira hemma hos oss i huset tillsammans med min brors familj. Eftersom min bror med familj bor i utlandet är det sällan vi har firat jul ihop speciellt hemma i Sverige.

Jag håller just som bäst på att titta på julgransfötter samt ljusstakar till hemmet. Vi har en julgransfot hemma den är en riktig vintagemodell (från 40-talet eller ev äldre) i grönmålad metall, den är jättefin men detta år är jag sugen på att köpa en ny som kan bli vår vän tillsammans med den gröna gamlingen. Ovanstående modeller är alla intressanta, snyggast är Maria Hårds "Pine tree stand" som just nu kan bli din för 20% rabatt om du uppger koden "plaza" i kassan innan du betalar hos och
designhouse. Coolast är julgransfoten i betong som endast är en prototyp men en fin sån, av David Wahl, fd Beckmansstudent.

stjärna i valnöt, från
designhouse

svart stjärna från rusta, 199kr
Pine tree stand i vit stjärna, från
designhouse 995kr

SMD Designs turbin i rött, från rum21, 899kr
svart stjärna av born in sweden, från rum21 1090kr

1 kommentar: