söndag, november 01, 2009

odd molly menswear

Pst..Odd Molly ska börja med herrkläder. Ansvarig designer för satsningen är Ylva Liljefors, hon gick ut Beckmans School of Design 1999, och har sedan dess byggt upp sitt egna märke, Ylva Liljefors arbetat för storheter som J.Lindberg och Tiger of Sweden och år 2002 vann hon Guldknappen. Utöver allt detta har hon även hunnit med att designa scenkläder till Robyn, The Ark och Lambretta. Hon kommer att designa kollektionen tillsammans med Odd Mollys grundare Per Holknekt som givetvis är mycket stolt över det nya samarbetet.

"– Ylva är en fantastisk och modig designer med högt i tak och fingertopp för det mest finstilta. Ylva är dessutom en nära vän och vi har redan det där sköna ömsesidiga superförtroendet som krävs för att kunna skapa och utveckla tillsammans. Ylva är ett riktigt dream catch för mig och oss".

Herrkollektionen beräknas finnas i butik hösten 2010. Personligen är jag lite nyfiken på hur Odd Molly ska kunna bli framgångsrika med herrkläder, kostymer, skjortor och jeansmärken finns det gott om redan på marknaden så jag är minst sagt lite tveksam. Jag blir inte mindre osäker efter att ha läst ett par av de intervjuer som Per Kollkneckt gav i och med pressreleasen maj 2009 om satsningen på en herrkollektion. Läs Pers intervju här

Blommigt, stickat med en kulört själ...mja det låter som ingenting min modemedvetna man skulle köpa oavsett märke. Men jag ska självklart hålla utskick i butikerna för jag är otroligt nyfiken. Jag tycker personligen att Odd Molly borde satsa på det varumärket verkligen är bra på -damkollektionen, inredningstextil (som de ljuvliga Odd Molly bäddsetet) samt på att utöka varumärket med en barnkollektion med plagg, textil samt kanske t om leksaker. De skulle vara stort.
foto: jane, oddmolly

1 kommentar:

  1. Håller med dig! Fast barnkollektion känns så där med tanke på att priserna hade säkert varit i närheten av vuxen-priser...och det är inte många som betalar så pass mycket för barnkläder!

    KRAM Mirva

    SvaraRadera