torsdag, april 22, 2010

18 april 2010




Ush nu snöar det igen idag på morgonen, så jag tänker tillbaka på hur det var i helgen då vi hade otroligt fint väder, så vi passade på att sopa ut garaget, uppfarten och terrassen igen. Min man krattade även gräsmattan för att hjälpa gräset lite på traven. Just nu ser man att det är nytt gräs på väg, men gräsmattan är mer beige än grön för tillfället. Sedan vi flyttade till huset har jag blivit så otålig när det gäller trädgården, jag vill helst att allt ska bli fint på en gång. Jag vill ha grönt gräs, små gröna blad på alla buskar och vårt fina träd.





Vi har funderat på lite olika lösningar för vår gräsmatta, och bestämt oss för att testa att ett kantjärn på gräsmattan på baksidan. Detta så den inte "kryper över" in till min blomsterrabatt. Funderar också på att böja till ett kantjärn till två runda cirklar som vi slår ner i gräsmattan, den ena runt vårt träd den andra cirkeln ska bli en lite minirabatt.

Såg denna fina lösning för första gången på "äntligen hemma" där Bosse fixade en gräsmatta med kantjärn, läs mer här på Slottsträdgårdens hemsida.

foto: jane& laura ashley, tradgardsliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar