lördag, april 24, 2010

min påskdukning


Gick igen mina bilder från senaste veckorna och hittade min fina påskdukning. Ja jag vet det är ett tag sedan påsken var men vill ändå visa min dukning. Här ser ni det lilla som finns av min kollektion av engelsk matporslin. Jag har ju tidigare skrivit att jag "samlar" sakta ihop till en hel middagsservice. Som ni ser väljer jag att fritt blanda storlek, mönster och färg på tallrikarna på min dukning.

Jag hade varit "duktig" och letat fram instruktioner på Icas hemsida hur man viker en påskhare. Men faktum är när allt kom omkring glömde jag helt bort att vika några harar, jag la istället fram de färgglad pappersservetterna från Åhléns. Bekvämt javisst, men minst lika fint enligt mig, ibland får man göra livet lite lättare för sig. Haha, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar