lördag, april 17, 2010

indiska tunikor del 2

Förra helgen var jag på Indiska efter att ha titta på butikens hemsida i flera veckor, såg jag fler fina blusar och tunikor som jag vart nyfiken på. Flera av dom fick följa med hem från butiken i Vällingby. Två av de jag mest ville ha, blusen Ammel och tunikan Tanya var slutsålda, så jag ringde runt hela stan och till min stora lycka kunde min man "hämta" hem dom till mig i veckan.



Blusen Ammel (den blåa) är redan min favorit fast jag bara haft den på mig en halv dag, passar lika bra till jeans som till leggings, rekommenderar den varmt.
Men skynda den börjar ta slut i alla storlekar.

Blev dessutom glad när jag läste att båda min plagg ingick i det sociala välgörenhets projektet "peace trust" i Indien. Företaget Indiska ger både kunskapsmässigt och ekonomiskt stöd som b la går till skolor, kvinnogrupper samt studenthem för flickor.
foto: jane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar