fredag, april 02, 2010

grå skinnjacka

Idag när vi vaknade sken solen och nästan all snö har nu smält bort från vår tomt. Äntligen börjar jag får vårkänslor på riktigt här hemma. Vi fick ju ett smakprov på våren när vi var i Köpenhamn förra vecka och med på resan fanns ett av mina senaste inköp den grå skinnjackan från La Redoute, som jag tänkte presenter lite närmare.





Observera att färgen på fodret inte stämmer med verkligheten där fodret är i samma ljusgråa nyans som skinnet. Har sett flera bilder där fodret blir lite beigegrå/mer rosa i nyansen. Misstänker att det är kameran som luras och återger färgerna lite felaktigt. Men på "riktigt" ser alla detaljer jättefina ut.



Min funderingen nu är, ska man handla den i svart också i samma modell? Fast ijuförsig handlade jag nyligen en svart skinnjacka med häftiga puffärmar, längtar till jag kan ha denna när det blir lite varmare ute. Hm..



Idag 16/6 fick jag tips via mail, att min jacka påminner om RickOwens skinnjacka som finns hos net-a-porter

2 kommentarer:

  1. superfin jacka! undrar bara vilken storlek det är på jackan på bilden - undrar lite hur jackan är i proportionerna :)

    SvaraRadera
  2. Hej, jackan är i strl 46, men då ärmarna är delvis i Stretch tygg så passar denna just en 46a flera kroppstyper. Jackan är sååå fin, jag är en lycklig tjej. :-)

    SvaraRadera