söndag, april 25, 2010

familjen Bernadotte




På torsdagar kl. 20.00 i tv4 kan man nu följa den helt nya dokumentärserie "familjen Bernadotte" som handlar om våra kungligheter.
I 6 delar får nu tv-tittarna för första gången på nära håll följa familjen. Under två års tid har dokumentärfilmaren Gregor Nowinski följt familjen Bernadtotte i både vardag och fest, i arbetet och på fritiden.





Det är mycket fokus på kungahuset i Sverige just nu inför Viktorias bröllop, men med den senaste nyheten om att Madeleine och Jonas väljer att avbryta sin förlovning har nu något unikt hänt. Jag kan nämligen inte minnas att vi har varit i närheten av en skandal tidigare i Sverige. Förresten vet jag inte om man kommer att se det som en skandal eller bara tråkiga omständigheter.

Tycker otroligt synd om
Madeleine, fy så hemskt att få "dela" denna negativa livserfarenhet med inte bara hela svenska folket utan alla som följer den svenska kungafamiljen i världen.

Bilden ovan är från Arlanda när vi flög till Danmark den 26/3 2010.

foto:Clas-Göran Carlsson & jane

2 kommentarer:

  1. Hej Jane!

    Visst är det riktigt sorgligt att det blev som det blev mellan Madeleine & Jonas. De var ju så otroligt vackra tillsammans (och var för sig förstås, hihi) !!!

    Vet du vad... jag klickade precis hem dessa (fr Asos):

    http://images.asos.com/inv/Z/5/217/956967/image3xxl.jpg

    Såg dem igår kväll för första gången...haha, borde aldrig ha börjat kika på fler Converse men eftersom jag har sålt mina vita (som inte var vita längre) och ett par turkosa... och bor i mina blekrosa... så ville jag ha ett par till... Hoppas att de är finfina i verkligheten !!! :-)

    KRAM Mirva

    SvaraRadera
  2. Hej, ja åh har faktiskt också tittat på dessa converse med stjärnor och funderat på att handla dessa. Bra val, gumman.

    Jag valde ju till slut det med "I♥..."och letar ju somsagt efter blekrosa. Ingen tur denna helg, hittade inga rosa. Snyft.
    kram

    SvaraRadera