fredag, april 09, 2010

daisy lowe + odd molly = sant

Läste idag att Daisy Lowe blir Odd Mollys nya modell satsning, vem är då Daisy?

Född: den 27 januari 89, London, England
Känd: Arbetar som modell, föräldrar Pear Lowe och Gayin Rossdale (idag gift med Gwen Stefani som var rätt som olycklig över att dna-testerna visade att Gayin var Daisys far efter ett one night stand). Daisy ersatte Kate Moss som Agent Provocateurs nya ansikte.






Personligt blir jag väldigt nyfiken på vilken inriktning nu Odd Molly ska satsa på, Daisys stil är ju rätt annorlunda än Helena Christensen. Gillar verkligen Daisy, hon är supervacker men passar hon som ansikte för ett "folkloristiska modemärke" ? Ja framtiden får utvisa det hela.

Men som jag förstår av reaktionerna så är det många Odd Mollys fans som inte gillar denna nya smala heroin chica stilen (lite väl hårddraget i min mening, men ja). Många är lite oroliga att Daisy nya stil ska förstöra den tidigare lite finare, lugnare och enligt vissa lite väl (på sista tiden) tantiga stilen.
Personligen tror jag att Odd Molly söker efter ny publik för att stärka upp varumärket bland yngre shopperskor. Eller?


foto:jane & fashionista

1 kommentar:

  1. Hej Jane!

    Ja, jag gillar inte heller heroin chica stilen. Och satsar de på yngre shoppoholics så bör ju priserna också gå ner...?!

    KRAM Mirva

    SvaraRadera