måndag, januari 18, 2010

alice i underladet anno 2010

Jag har alltid gillat Tim Burton skapelser som bara för att nämna ett par, Edward Scissorhands, The Nightmare Before Christmas, Corpse Bride, Sweeney Todd, samt speciellt stor favoriten Sleepy Hollow som är så vacker. Nu ser jag fram emot Alice i underlandet som enligt sf hemsidan har premiär den 5 mars 2010.

Mia Wasikowska som spelar Alice i denna version, återvänder som en äldre Alice tillbaka till underlandet, själv tycker jag att filmen ser magisk snygg ut på
trailen. Jag kommer definitivt att försöka hinna med att se den på bio, kul också att filmen visas i 3D.

Extra plus för alla bra skådespelare som Tim Burton alltid lyckats knyta till sina filmer. Denna gång arbetar han igen med Johnny Depp - Den galne hattmakaren-, med i filmen finns också min stora favorit Helena Bonham Carter -Hjärter Dam-, slutligen är jag supernyfiken hur Anne Hathaway kommer att lyckas i rollen som -Den Vita drottningen-.

Måste bara vissa denna otroliga "editorial" av superfotografen Annie Leibovits med modellen Natalia Vodianova (som jag gillar alot by the way - hon är ju från mitt 3e hemland -Ryssland), den är från 2003 och är så bedårande fin. Se alla fotografier här

Hos Etsy finns säljaren "Carrytales" från Singapore, som har låtit sig in inspireras, här hittad jag dessa ur-söta (haha) klockor & smycken, följ pladask för halsbandet och klockan från kollektionen "i´m late, i´m late". Sött som socker. Jane vill HA och ska handla.

Bilden i mitten är illustrerad av den fantastiske Arthur Rackham, vars illustrationer jag älskar. Se fler utan hans illustrerade verk här
foto: jane, imdb, carrytales, cyanatrendland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar