måndag, januari 18, 2010

läsfåtölj - på önskelistan

Vi är långt från helt klara med att dekorera och möblera vårt hus, just nu har jag (som vanligt) flera olika projekt hemma på gång samtidigt. Senast nu under december jobbade vi hårt på att få våra gästsovrum klara eftersom vi hade hela min familj, totalt 7 personer som skulle sova hos oss under julhelgen. Vi hann klart och vi är så nöjda med resultatet som jag kommer visa upp här inom kort.

Just nu fokuserar jag mig på att söka efter inspiration till utrymmet utanför sovrummen på mellanplanet i huset. Där har vi som en lite hall som jag har planer på att inreda som en läshörna med sköna läsfåtöljer, böcker på väggarna i någon fin bokhylla, en stor läslampa på golvet och kanske ett multifärgad trådgardin som går på en skena i taket - för att skapa ett runt rum i rummet.

Hittade en fåtölj häromdagen i precis den stilen som jag vill ha till mitt hem. Fåtöljen är en klassiskt howardfåtölj med trästomme, ben i mörkt trä med mässingshjul, samt en klädsel i linne & bomull som finns i flera caffelatte nyanser samt vitt. Väldigt snygg och prisvärd, kostar 3 695kr. Fotpall i samma utförande och material finns också, pris 1895kr, båda från nätbutiken
thehome.

foto: jane&thehome

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar