lördag, januari 30, 2010

elsladd som dekoration




Hemma hos oss döljer vi alla sladdar, har byggt hela vinden med tanke just på hur man hänger platt-tv:n, har dvd, hårdiskar mm sladdlöst eller i alla fall helt dolt. Därför gillar jag denna lite annorlunda syn på hur Maisie Broadhead gör om elkabeln till ett konstverk. Själva mallen till hur kabel ska sitta på väggen kan vara lite pillrigt att få till. Men här har man fäst kabeln med de vanliga vita kabelfästena som man hittar i närmaste järnaffär. Snyggt och roligt.



Denna lösning gjorde jag hemma i mitt hus, under våren 2009. Beställde en extra lång svart textilkabel med porslinssockel från lampbutiken på St:Göransgatan i sthlm. Hos Ikea hittade vi vanliga vita sladdfästen i plast som jag sprejade svarta och sen fäste jag allt på väggen och i taket. Extra stor glödlampa samt en Garland av Tord Boontje för Habitat. Vart väldigt nöjd med resultatet.



foto: jane, maisie broadhead

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar