måndag, januari 04, 2010

inred med naturen


Heminredning med inspiration från naturen är alltid intressant, min bordslampa kurre i mitt arbetsrum är bedårande. Inköpt på Åhléns för 259kt under 2007, finns alltså inte till försäljning nu, tyvärr. Men går säkert att hitta på tradera. Bredvid kurre står en liten sparv med kungakrona, han ser ut att tillhöra samma serie men fågeln kommer faktiskt från butiken Blomsterlandet. Betonglövet tillverkas 2006 tillsammans med min väninna V hemma hos henne i Strängnäs. Här finns instruktioner på hur du gör ditt egna. Älskar "ankspegeln" som jag hittade av en slump när jag klickade mig runt på nätet. Och lampan twig skulle passa in perfekt hemma hos mig.

1. kurre lampa från åhléns, lampskärm från ljusinpiration hos b:ox
2. golvlampa twig, by Rydéns
3. silver spegel med ankfötter, designad av David Dear, Urbanoutfitters
4. betonglöv, egentillverkat
5. golvlampa, bono, by Rydéns



Mooi´s grisbrickbord, häst och kaninlampa liknar min kurrelampa till stilen, snyggt om man vill få in mer djur i sin heminredning.


Få in naturen i barnens rum med Kanin lampa från söta butiken caravan (finns också på närmare håll hos urban living) väggdekoration brunbjörn samt svamppall från russinet. Moln lampan nimbus, absolumentdesign. Elefantkudde design public och krok med rosa fågel från bluebox.

foto: jane & alla ovan nämnda butiker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar