fredag, januari 15, 2010

friday on my mind


Fast jag är sjukskriven och hemma hela dagarna längtar jag tills fredagarna, mest för att jag då "på riktigt" får hänga med min man. Men också för man får mer tid för att tala i telefon med släkten, se långfilmer & spela spel långt in på nätterna och slutligen laga god mat.
Ikväll ska jag laga grillad kyckling med rostad potatis. Trevligt fredagsmys!

ps. minns ni den här gamla godingen, förresten?
"På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest
Men fredag är ändå den dagen som känns bäst
Ge mig då kyckling, det gillar jag mest
Kyckling på fredag, det enda jag vill ha
Kyckling på fredag, då mår man riktigt bra
Kyckling på fredag, vad var det jag sa? - Jag vill ha fredag idag!"
foto: jane, konsum, recept.nu
text:kronfågels reklamen "kyckling på fredag".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar